سیستم های کنفرانس

انواع سیستم صوت

سیستم های کنفرانس

انواع سیستم صوت

تعمیرات دوربین کانن


 اگر  تاریخچه ی کمپانی کانن را به شکل یک داستان در نظر بگیریم ، می توانیم بگوییم  یک محفل  دوستانه آغازگر این داستان زیبا بود . دکتری  به نام تاکاشی میتارایی همراه با سه تن از دوستانش  در مورد جایگاه ژاپن در دنیای صنعتی صحبت می‌کردند . در آن تاریخ  ، صنعت پارچه و کشتی سازی ژاپن مطرح بود اما در زمینه مهندسی و کالاهای دیجیتال حرف زیادی برای گفتن نداشت . تاکاشی میتارایی و دوستانش  هم عقیده بودند که در بازار ژاپن در زمینه ی طراحی و ساخت دوربین عکاسی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خلاء زیادی وجود دارد . آن ها درسال ۱۹۳۳ دریک اتاق که  در طبقه سوم یک ساختمان قدیمی بود آزمایشگاه ابزار دقیق اپتیکی را بنا نهادند . دوستان تاکاشی میتارایی عبارت بودند از ؛ گورو یوشیدا، سابورو یوچیدا و تاکئو مایدا . دکتر تاکشی میتارایی ، متخصص زنان و زایمان بود ویوشیدا تنها کسی بود که در زمینه دوربین عکاسی تجربه بسیار زیادی داشت. آرزوی این شرکت تولید یک دوربین عکاسی حرفه ای بود  به گونه ای که قابلیت رقابت با رقبای آن زمان نظیر لایکا در آلمان را داشته باشد. در طول یک سال  آزمایش های مختلف بر روی دوربین ها یوشیدا توانست دوربین ۳۵ م.م. ژاپن را که دارای یک شاتر صفحه کانونی بود طراحی کند .

  این نمونه Kwanon نام گرفت که  در افسانه ها نام الهه نعمت است و هزار دست دارد . لوگویی که برای دوربین طراحی شد یک الهه با دست‌های فراوان بود  که در میان  حلقه‌ای از شعله‌ها قرار گرفته بود ،  کلمات Camera و Kwanon داخل این حلقه نوشته شده بود . نام  شرکت  canon از نام همان  الهه گرفته شده است . در سال ۱۹۳۵ محصولات  شرکت  برای اولین بار با علامت تجاری  Canon ثبت شد . بعد از دو سال  با سازماندهی مجدد شرکت نام صنایع اپتیکی دقیق (Seiki Kogaku ) برای آن انتخاب شد .  در این زمان تولید و فروش دوربین با مدل های Hansa   که دارای استاندارد جدیدی بودند شروع شد.

 محصولات: دوربینهای دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری – هدهای مغناطیسی – سنسور – تجهیزات میکروفیلم – سیستم ذخیره و بایگانی اطلاعات – اسکنر – چاپگرهای جوهرافشان و چاپگرهای لیزری – تجهیزات نیمه رسانا و آی سی‌ها و…

  ۱۹۵۴ تاسیس شرکت بود. ۱۹۶۴ اسم شرکت به Canon تغییر پیدا کرد . ۱۹۷۶ ورود به عرصه تولید چاپگر و ماشین حساب محسوب می شود. ۱۹۸۱ عرضه سهام کمپانی به دسته دوم بورس توکیو . ۱۹۸۴ گشایش کارخانه میساتو . ۱۹۸۸ تولید پرینترهای لیزری ۱۹۸۹ افتتاح خط تولید کمپانی کانن الکترونیک در مالزی . ۱۹۹۸ توزیع سهام کمپانی کانن در بورس دسته یک کالای توکیو . ۱۹۹۹ افتتاح کارخانه آکاگی – افتتاح دفتر اصلی شرکت در شیبورا .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.