ابزار و تجهیزات به کار گرفته شده در مرکز تعمیر دوربین نیکون پس از طی دورههای بسیار تخصصی و کسب مجوزهای لازم از سوی کمپانی نیکون در اختیار کارشناسان این مرکز قرار داده شده است. تعمیر دوربین نیکون در این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و اصول تعریف شده از سوی کمپانی نیکون صورت میپذیرد.
به منظور پشتیبانیِ از کادر فنی فعال در تعمیر دوربین نیکون ، دورههای تخصصیِ تعمیر از سوی مدیریت این مرکز با حضور اساتید بینالمللی این رشته در سیکلهای سه ماهه و شش ماهه برگزار میگردد. این امر به منظور بهروزرسانی اطلاعات مهندسان این مرکز و نیز بهرهمندی آنان از جدیدترین مِتُدهای پیشرفته جهانی صورت میگیرد.
تاریخچه کمپانی نیکون در ۲۵ ژوئیه ۱۹۱۷ میلادی با ادغام سه شرکت در زمینه اپتیک پایهگذاری و در سالهای اولیه با نام نیکور محصولات اپتیک را ارائه می داد . پس از مدت شش سال از تاسیس این کمپانی تولید کننده عدسیهای اپتیک برای دوربینهای عکاسی،دوربینهای دوچشمی، میکروسکوپ و لوازم آزمایشگاهی بود. این کارخانه ها عدسی و دوربینهای دوچشمی و پریسکوپ برای ارتش قدرتمند ژاپن تولید میکردند. پس از پایان جنگ، نیکون بر تولید محصولات غیرنظامی و تجاری تمرکز کرد. در سال ۱۹۴۸ میلادی اولین دوربین با برَند نیکون به بازار عرضه شد. این محصول را نیکون۱ نامیدند. لنزهای نیکون توسط خبرنگار آمریکایی دیوید داگلاس دانکن در طول جنگ کره مورد استفاده قرار و از همین طریق جهانی شد. دانکن که در هنگام شروع جنگ در توکیو اقامت داشت ، با خبرنگار جوان ژاپنی به نام جون میکی آشنا وازطریق او با لنزهای نیکون آشنا شد. دانکن از ژوئیه سال ۱۹۵۰ تا ژانویه سال ۱۹۵۱ در جنگ کره به تهیه گزارش مشغول بود. استفاده از لنزهای نیکون روی دوربین لایکا باعث شد عکسهایی با کنتراست بالا و شفافیت بسیار خوبی تهیه کند. کمپانی نیکون تاکنون بیشترین تعداد لنز و دوربین را در دنیا تولید کرده و ۲۸ سال متوالی برنده بهترین و با کیفیتترین لنز و دوربین از فستیوال عکاسی DIWA و فستیوالهای جهانی شده است. اصرار نیکون بر حفظ یکپارچگی لنزهای جدید با دوربینهای قدیمی و تولید لنزهای فوکوس اتوماتیک بر پایه لنزهای قدیمیتر و همچنین نوآوری کنون در سال ۱۹۸۷در معرفی سیستم کاملاً جدید لنزهای فوکوس اتوماتیک باعث شد بسیاری از عکاسان حرفهای خصوصاً در حوزه عکاسی ورزشی به سمت دوربینهای کنون بروند. دوربین عکاسی دیجیتال نیکون اولین دوربینهای تکلنزی بازتابی دیجیتال (DSLR) بکار رفته در ناسا و شاتلهای فضایی در سال ۱۹۹۱ را به عرضه گذاشت. پس از آغاز همکاری با شرکت کداک در دهه ۹۰ میلادی به تولید دوربینهای دیجیتال بر پایه بدنههای دوربینهای فیلمی خود ادامه داد و نتیجتا در سال ۱۹۹۹ اولین دوربین دیجیتال که برند نیکون را بر خود داشت با نام دی ۱ به بازار ارائه داد. با اینکه اندازه سنسور بکار رفته در این دوربین تنها ۲/۳ فیلم ۳۵ میلیمتری بود قیمت نسبتاً مناسب و کیفیت قابل قبول آن باعث شد که جایگزین مناسبی برای دوربینهای فیلمی ،عکاسان خبری و ورزشی است. در طول سالهای پس از ۲۰۰۰ میلادی و تا سال ۲۰۰۷ که نیکون اولین دوربین دیجیتال خود که از سنسور هم اندازه ۳۵ میلیمتری استفاده میشد را ارائه کرد، بازار دوربینهای دیجیتال حرفهای (DSLR) در اختیار کنون بود.باعث کاهش فروش دوربین نیکون شد و از لحاظ فروش لنز و دوربین در جایگاه دوم قرار گرفت. در سال ۲۰۰۵ و با تغییر مدیریت، نیکون کار بر روی دوربینهای Full frame را شروع و در اواخر ۲۰۰۷ دوربین نیکون دی۳ را با سنسور ۳۵ میلیمتری به بازار ارائه کرد. فقط پس از چند ماه نیکون دی۷۰۰ معرفی و نیکون کم کم اعتبار و سهم بازار از دست رفته را دوباره بدست آورد.دلیل این موفقیتها دوربینهایی با سرعت بالا، کارایی خوب در نور پایین و راحتی استفاده بود.
احداث نمایندگی نیکون در ایران به دو دهه ی پیش بر میگردد. زمانی که شرکت نیکون در توکیوی ژاپن تصمیم گرفت تا تعداد نمایندگی نیکون را در قاره ی کهن افزایش دهد. به همین خاطر یک نمایندگی فروش نیکون و یک نمایندگی خدمات پس از فروش دوربین نیکون در ایران ایجاد کرد، تا خریداران زمانی که از نمایندگی نیکون خرید می کنند، دیگر نگرانی از لحاظ خرابی و تعمیر دوربین نیکون خود نباشند. از دیگر دلایل شرکت نیکون برای ایجاد نمایندگی نیکون در ایران، گسترش اطلاع رسانی به مردم به سبب افزایش فروش دوربین نیکون در ایران بوده است، که پس از گذشت یک دهه، فروش در نمایندگی نیکون ۸۲/۳ برابر افزایش یافته است و دوربین نیکون امروزه از پرفروشترین برند های دوربین موجود در ایران است. ایجاد نمایندگی نیکون در ایران باعث جذب اعتماد مردم به نیکون شد و باعث محبوبیت دوربین نیکون در میان مردم ایران شده است، بطوریکه امروزه طبق آماره اعلام شده، بیش از ۷۰ درصد استاد های عکاسی و بیش از ۷۵ درصد عکاسان حرفه ای از دوربین نیکون استفاده می کنند. مهم ترین هدف نمایندگی نیکون از زمان افتتاح، ایجاد رضایت بیشتر خریداران دوربین نیکون و ارائه ی هر چه با کیفیت تر در زمینه خدمات پس از فروش بوده است. نمایندگی نیکون با استخدام کارشناسان و فروشندگان مجرب در زمینه علم اپتیک و دوربین عکاسی و گذاشتن دوره های آموزشی تخصصی برای افزایش علم و مهارت آن ها، کادری مناسب برای پاسخگویی به مشتریان فراهم کرده است تا مشتری بتواند مهارت های اولیه را در هنگام خرید به طور کامل یاد بگیرد و همچنین مشتریان قبل و بعد از خرید سوالات خود را از طریق راه های ارتباطی با نمایندگی نیکون، از کارشناسان مربوطه بتوانند بپرسند. نمایندگی کانن در تهران، برای خریداران دوربین نیکون کلاس های آموزشی رایگان قرار داده است، تا پس از خرید، با مهارت های اولیه و آبشن های دوربین نیکون آشنا شوند. همچنین نمایندگی نیکون در تهران، با جمع آوری کادری مجرب و مسلط به علوم عکاسی سعی به ایجاد فضایی مناسب برای مشتریان کرده است. دوربین های عکاسی و فیلمبرداری در نمایندگی نیکون تنها با گارانتی ایده آل و نیکونگرش فروخته می شوند. این دو گارانتی، تنها گارانتی های اصلی نیکون در ایران هستند. نیکون طی چند بیانیه اعلام داشته که از خرید دوربین نیکون با گارانتی های غیر از ایده آل و نیکونگرش جدا خوداری کنید و تنها از نمایندگی نیکون خرید کنید، زیرا افراد سودطلبی هستند که دوربین نیکون را با گارانتی فروشگاه یا شرکت خود به فروش می رسانند و سعی به معرفی خود به عنوان نمایندگی نیکون در ایران می کنند. شرکت نیکون در داخل جعبه های دوربین، یک دفترچه قرار داده است که در آن نام تمام نمایندگان خود در سرتاسر دنیا اعلام کرده است و شما می توانید از طریق این دفترچه از صحت گارانتی دستگاه خود با اطلاع شوید.
از جمله دلایل موفیقت نمایندگی نیکون ، ارائه ی خدمات برمبنای اصل مشتری مداری است. احترام به مشتریان گرامی و حرکت در جهت خواسته های این عزیزان از جمله نکاتی می باشد که کارکنان و کادر فنی نمایندگی نیکون همواره مد نظر داشته اند. طبق نظر مدیریت نمایندگی نیکون ، رضایت مشتری مهمترین نقش را جهت پیشبرد اهداف یک شرکت ایفا می نماید. زیرا رضایت مشتری علاوه برحفظ مشتریان کنونی، جذب مشتریان جدید را به همراه خواهد داشت. در این میان نقش مدیران ارشد نمایندگی نیکون بسیار تاثیرگذار است.
رفتار و گفتار مدیریت مرکز، گویای اخلاقی مشتری مدارانه است و تاثیر مستقیم بر رفتار کارکنان شرکت دارد. تعهد در قبال مشتریان عزیز اصلی ترین رکن در ارائه ی خدمات بهتر می باشد. کارکنان باید فلسفه خدمت به مشتری را به طور دائم تقویت کرده و برای بهبود مستمر آن کوشش کنند. بدین طریق است که سازمان میتواند مشتریان خود را حفظ نماید.
طی مطالعات بسیار فراوان روشن شده است که روابط انسانی، نقش تعیین کننده در ایجاد رضایت و خشنودی بازی میکند. مشتری علاقمند است از مشکل دستگاه خود مطلع شده و به دنبال پاسخ پرسش های بسیاری است که پس از خرابی دستگاه در ذهنش نقش می بندد. بنابراین صبر و حوصله و پاسخ به سوالات همراه با شکیبایی، تاثیر شگرفی در آرامش و اطمینان مشتری عزیز دارد. واحد پشتیبانی نمایندگی نیکون ، آماده ی پاسخگویی به پرسش های حضوری و تلفنی تمامی مشتریان گرامی می باشد.
فروش انواع مدل های دوربین کانن
فروش انواع لوازم جانبی دوربین کانن
دارای گارانتی پس از فروش
ارائه ی خدمات پس از فروش در نمایندگی کانن
مشاوره و راهنمایی مصرفکنندگان
با ضمانت اصل بودن تمامی دوربین ها در نمایندگی کانن
با تضمین بهترین قیمت در نمایندگی کانن
طبق آخرین سری از چاپ مجلهٔ ی فورچون ، نام کمپانی کانن در ردیف یکصد و پنجاه و چهارم از ۵۰۰ شرکت برتر جهان قرار دارد. پیشرفت کمپانی کانن قابل مقایسه با دیگر کمپانی ها نیست. می توان از آخرین اخبار کانن متوجح شد که کانن در زمینه تولید دوربین و لوازم جانبی آن به قدرتمندترین شرکت تبدیل شده است.